Юнаківська громада

Сумська область, Сумський район

Проект рішення №109 «Про  створення служби у справах дітей Юнаківської сільської ради та затвердження Положення про службу у справах дітей Юнаківської сільської ради»

Кількість переглядів: 131
Скликання: VIII скликання
Сесія: VIII сесія
Тип документу: Проект рішення
Дата: 07.05.2021
Номер документу: 109
Назва документу: Про  створення служби у справах дітей Юнаківської сільської ради та затвердження Положення про службу у справах дітей Юнаківської сільської ради
Прикріплені файли:

ЮНАКІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

СУМСЬКОГО РАЙОНУ  СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

VІІІ СКЛИКАННЯ

VІІI СЕСІЯ

 

ПРОЄКТ РІШЕННЯ

 

від 07 травня 2021 року                                                                       с.Юнаківка

 

Про  створення служби у справах дітей Юнаківської сільської ради та затвердження Положення про службу у справах дітей Юнаківської сільської ради

 

З метою належної організації роботи Юнаківської сільської ради з дітьми, враховуючи  положення резолюції  Генеральної Асамблеї ООН від 20.11.1989 р. № 44/25 якою проголошено Конвенцію про права дитини, Законів України «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю» від 21.06.2001 р. № 2558-ІІІ, «Про охорону дитинства» від 26.04.2001 р. № 2402-ІІІ, від 13.01.2005 р. № 2342-ІV, «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» від 13.01.2005 р. № 2342-ІV, «Про соціальні послуги» від 17.01.2019 р. № 2671-VIII, «Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей» від 19.02.2017 №20/95-ВР, керуючись ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,:

ВИРІШИЛА:

1. Створити службу у справах дітей Юнаківської сільської ради як структурний підрозділ Юнаківської сільської ради без створення юридичної особи.

2. Затвердити Положення про службу у справах дітей Юнаківської сільської ради (додається).

3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань освіти, культури, охорони здоров’я, молоді, фізкультури і спорту та соціального захисту населення. 

 

 

 

 

 Сільський голова                                                                            Олена СІМА

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

СЛУЖБУ У СПРАВАХ ДІТЕЙ

ЮНАКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
    1. Служба у справах дітей Юнаківської сільської ради (далі – Служба) є структурним підрозділом Юнаківської сільської ради, утворюється Юнаківською сільською радою, підзвітна і підконтрольна селищній раді, підпорядкована виконавчому комітету селищної ради, селищному голові, секретарю селищної ради.
    2. Служба у своїй діяльності керується Конституцією України, Цивільним і Сімейним кодексами України, Конвенцією ООН про права дитини, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування»,   «Про доступ до публічної інформації», «Про захист персональних даних», «Про охорону дитинства», «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», «Про органи та служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей», «Про освіту», «Про соціальні послуги», «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю», та іншими Законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики України, розпорядженням голови Сумської обласної державної адміністрації, наказами Департаменту соціального захисту населення Сумської обласної державної адміністрації,  наказами начальника Служби у справах дітей Сумської обласної адміністрації, рішеннями селищної ради та виконавчого комітету селищної ради, розпорядженнями селищного голови, наказами начальника Служби у справах дітей Юнаківської сільської ради, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.
    3. Структура та  чисельність Служби затверджується селищним головою.
  2. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ
    1. Основними завданнями Служби є:
      1. реалізація  державної політики з питань соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;
      2. визначення пріоритетних напрямів поліпшення на території громади становища дітей, їх соціального захисту, сприяння фізичному, духовному та інтелектуальному розвиткові, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, соціальному сирітству дітей, вчиненню дітьми правопорушень;
      3. розроблення та здійснення самостійно або разом з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, громадськими організаціями заходів щодо захисту прав, свобод і законних інтересів дітей, виявлення причин, що зумовлюють дитячу бездоглядність та безпритульність ( в тому числі організації профілактичних заходів (рейдів);
      4. виявленню дітей, залишених без батьківського піклування (зокрема знайдених, підкинутих, дітей, життю або здоров’ю яких загрожує небезпека);
      5. сприяння в реєстрації народження підкинутої, знайденої дитини, дитини, покинутої в пологовому  будинку, іншому закладі охорони здоров’я,  а також дитини, мати якої померла чи місце проживання матері встановити неможливо;
      6. забезпечення тимчасового влаштування дітей, залишених без батьківського піклування, та прийняття рішень про доцільність (недоцільність повернення таких дітей, а також дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, та знаходились у різних формах тимчасового влаштування, до батьків або осіб, які їх замінюють);
      7. вжиття заходів надання дитині статусу дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування;
      8. влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування під опіку, піклування, до дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей, сприяння усиновленню;
      9. забезпечення ведення обліку дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу;
      10. забезпечення захисту житлових та майнових прав дітей;
      11. підготовка проектів висновків у разі розгляду спорів щодо визначення імені, прізвища, по батькові дитини, участі одного з батьків у вихованні дитини, місця проживання дитини, тощо;
      12. здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей усіх форм власності;
      13. визначення пріоритетних напрямів поліпшення на території громади становища дітей, їх соціального захисту, сприяння фізичному, духовному та інтелектуальному розвиткові, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;
      14. робота в Єдиній інформаційно-аналітичній системі «Діти» щодо внесення даних про дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та дітей, які опинились у складних життєвих обставинах (діти, у яких батьки або особи, які їх замінюють, ухиляються від виконання батьківських обов’язків, діти, проти яких скоєно фізичне, психологічне, сексуальне або економічне насилля в сім’ї);
      15. забезпечення створення і ведення банку даних про дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, і сім’ї потенційних усиновлювачів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів».
    2.  Діяльність Служби здійснюються на принципах:
  • законності;
  • застосування переважно методів виховання і переконання, що передбачають вжиття примусових заходів лише після вичерпання всіх інших заходів впливу на поведінку дітей;
  • гласності;
  • збереження конфіденційності інформації про дітей, які вчинили правопорушення і до яких застосовувалися заходи індивідуальної профілактики;
  • неприпустимості приниження честі і гідності, жорстокого поводження з ними.
  1. ФУНКЦІЇ
    1. Служба відповідно до покладених на неї завдань:
      1. організовує розроблення і здійснення заходів на території Юнаківської сільської ради, спрямованих на поліпшення становища дітей, їх фізичного, інтелектуального і духовного розвитку, запобігання бездоглядності та безпритульності вчиненню дітьми правопорушень;
      2. надає виконавчим органам ради, підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності, громадським організаціям, громадянам у межах свої повноважень практичну, методичну та консультативну допомогу у вирішенні питань щодо соціального захисту дітей і запобігання вчиненню дітьми правопорушень;
      3. оформляє документи на влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування, до прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу, сприяє усиновленню;
      4. подає пропозиції до проектів регіональних програм, планів і прогнозів у частині соціального захисту, забезпечення прав, свобод і законних інтересів дітей;
      5. забезпечує у межах своїх повноважень здійснення контролю за додержанням законодавства щодо соціального захисту дітей і запобігання вчиненню ними правопорушень;
      6. здійснює контроль за умовами утримання і виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у сім’ях опікунів, піклувальників, дитячих будинках сімейного типу, прийомних сім’ях;   
      7. спільно з відповідними структурними підрозділами місцевих органів виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, готує статистичні та інформаційні матеріали про причини і  умови вчинення дітьми правопорушень, вивчає і поширює  передовий досвід з питань соціального захисту дітей, їх прав та інтересів;
      8. організовує та проводить спільно з іншими виконавчими органами Юнаківської сільської ради, поліцією заходи щодо соціального захисту дітей, виявлення причин, що зумовлюють дитячу бездоглядність та безпритульність, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;
      9. розробляє і подає на розгляд Юнаківській сільській раді пропозиції стосовно бюджетних асигнувань на виконання програм і здійснення заходів щодо реалізації державної політики з питань дітей, спрямованої на подолання дитячої бездоглядності та безпритульності;
      10. веде облік дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу;
      11. надає потенційним опікунам, піклувальникам, батькам-вихователям, прийомним батькам інформацію про дітей, які перебувають на обліку і видає направлення на відвідування закладів з метою налагодження психологічного контакту з дитиною;
      12. готує акт обстеження умов проживання дитини та опис її майна, а також акт обстеження житлово-побутових умов потенційного опікуна, піклувальника;
      13. проводить перевірку умов проживання і виховання дітей у сім’ях опікунів, піклувальників за окремо складеним графіком, але не рідше ніж раз на рік, крім першої перевірки, яка проводиться через три місяці після встановлення опіку та піклування;
      14. готує звіт про стан виховання, утримання і розвитку дітей в прийомних сім’ях та дитячих будинках сімейного типу;
      15. бере участь у процесі вибуття дітей із закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених  батьківського піклування, та закладів соціального захисту для дітей  у сім’ї опікунів, піклувальників, до дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей;
      16. розглядає  звернення власника підприємства, установи або організації усіх форм власності на надає письмовий дозвіл щодо звільнення працівника молодше 18 років;
      17. розглядає питання про доцільність відрахування неповнолітніх студентів, які не досягли 18-річного віку, з вищих навчальних закладів і надає відповідне погодження чи заперечення;
      18. забезпечує захист житлових та майнових прав дітей, зокрема, розгляд питань щодо вчинення правочинів з майном дітей, збереження наявного майна, а також сприяння в отриманні житла дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування, які його не мають;
      19. забезпечує організацію роботи по базі персональних даних в Єдиній інформаційно-аналітичній системі «Діти»;
      20. готує та представляє на комісії з питань захисту прав дитини матеріали щодо батьків, які неналежним чином виконують обов’язки по вихованню та утриманню дітей, позбавлення чи поновлення батьків батьківських прав, відібрання дітей без позбавлення їх батьківських прав, повернення батькам відібраних дітей, визнання його недійсним, визначення місця проживання дитини, спорів, пов’язаних з вихованням дітей, захистом майнових (житлових) прав дітей, зміною прізвища, імені, по батькові дитини, реєстрацію народження дитини, батьки якої невідомі, надання дозволу бабі, діду, іншим родичам дитини забрати дитину з пологового будинку або іншого закладу охорони здоров’я, якщо цього не зробили батьки дитини, направляє дитину до дитячого державного закладу на повне державне утримання; 
      21. представляє у межах своєї компетенції права дитини у суді;
      22. здійснює контроль за цільовим використанням аліментів;
      23. забезпечує розгляд в установленому порядку заяв, звернень і скарг громадян;
      24. здійснює інші функції, які випливають з покладених на неї завдань, відповідно до законодавства.
  2. ПРАВА
    1. Служба має право:
      1. готувати матеріали для розгляду на засіданнях комісії з питань захисту прав дитини;
      2. здійснювати контроль за виконанням прийнятих рішень комісії з питань захисту прав дитини;
      3. отримувати повідомлення від місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності, посадових осіб про заходи, вжиті на виконання прийнятих нею рішень;
      4. отримувати в установленому порядку від органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності інформацію, документи та інші матеріали з питань, що належать до її компетенції, а від місцевих органів державної статистики – статистичні дані, необхідні для виконання покладених на неї завдань;
      5. звертатись до органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності у разі порушення прав та інтересів дітей, а також з питань працевлаштування, надання їм іншої допомоги;
      6. проводити роботу серед дітей з метою запобігання вчиненню правопорушень;
      7. порушувати перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питання про направлення до спеціальних установ, навчальних закладів усіх форм власності, дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, неодноразово самовільно залишали сім’ю та навчальні заклади;
      8. влаштовувати дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування у дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім’ї, передавати під опіку, піклування;
      9. вести справи з опіки, піклування над дітьми;
      10. перевіряти стан виховної роботи з дітьми у навчальних закладах, за місцем проживання, а також у разі необхідності – умови роботи працівників молодше 18 років на підприємствах, в установах  та організаціях усіх форм власності;
      11. запрошувати для бесіди батьків або опікунів, піклувальників, посадових осіб з метою з’ясування причин та умов, які призвели до порушення прав дітей, бездоглядності  та безпритульності, вчинення правопорушень, і вживати заходи до усунення таких причин;
      12. давати згоду на звільнення працівників молодше 18 років за ініціативою власника підприємства, установи та організації незалежно від форми власності або уповноваженого ним органу;
      13. проводити особистий прийом дітей, а також їх батьків, опікунів чи піклувальників, розглядати їх скарги та заяви з питань, що належать до їх компетенції;
      14. відвідувати дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, перебувають на обліку в службі, за місцем їх проживання, навчання і роботи, вживати заходів для соціального захисту дітей;
      15. залучати до розгляду питань, що належать до їх компетенції, спеціалістів інших відділів Юнаківської сільської ради, установ, організацій усіх форм власності;
      16. порушувати в установленому порядку питання про обмеження або позбавлення неповнолітнього віком від 15 до 18 років права самостійно розпоряджатися заробітком, прибутком, стипендією;
      17. брати участь у допиті малолітніх і неповнолітніх свідків, судовому розгляді за участі неповнолітнього обвинуваченого;
      18. розробляти і реалізовувати власні та підтримувати громадські програми соціального спрямування з метою забезпечення захисту прав, свобод і законних інтересів дітей;
      19.  вести профілактичний облік дітей, які схильні до вчинення правопорушень та інших категорій дітей, які підпадають взяттю на облік, проводити з ними відповідну роботу;
      20. перевіряти матеріально-побутові умови та сімейні обставини у кризових сім’ях; вести облік кризових сімей у яких виховуються діти. Проводити профілактичну роботу з ними;
      21. здійснювати контроль за умовами виховання, утримання і розвитку дитини, над якою встановлено опіку, піклування, яка влаштована в прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу;
      22. щорічно отримувати звіти опікунів та піклувальників про виконання своїх обов’язків.
  3. КЕРІВНИЦТВО
    1. Службу очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади Юнаківською сільською головою на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою чинним законодавством;
    2. Начальник Служби:
      1. подає на розгляд сесії Юнаківської сільської ради Положення про Службу;
      2. може входити до складу виконавчого комітету Юнаківської сільської ради;
      3. здійснює керівництво Службою, забезпечує виконання покладених на неї завдань, несе персональну відповідальність за організацію та результати їх діяльності, сприяє створенню належних умов праці у підрозділі;
      4. у своїй роботі керується: Конституцією України, актами законодавства, нормативними документами, що стосуються служби в органах місцевого самоврядування, Указами Президента України, постановами та розпорядженнями Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, органів виконавчої влади вищого рівня, що регулюють роботу Служби, практикою застосування чинного законодавства, правилами ділового етикету, правилами та нормами охорони праці та протипожежного захисту та ін.;
      5.  готує посадові інструкції, визначає завдання і розподіляє обов’язки між співробітниками Служби, сприяє підвищенню їх кваліфікації;
      6. видає у межах своєї компетенції накази, організовує і контролює їх виконання;
      7. планує роботу Служби і аналізує стан її виконання;
      8. вживає  заходів до удосконалення організації та підвищення ефективності роботи Служби;
      9. представляє інтереси Юнаківської сільської ради у взаємовідносинах з установами, підприємствами, організаціями та об’єднаннями громадян з питань, віднесених до компетенції Служби;
      10. звітує перед Степанівським селищним головою  про виконання покладених на Службу завдань та затверджених планів роботи;
      11. вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях сесії ради та виконавчого комітету питань, що належить до компетенції Служби, та розробляє проекти відповідних рішень;
      12. бере участь в роботі сесій селищної ради, в засіданнях виконавчого комітету та інших заходах, що проводяться селищною радою та виконавчим комітетом;
      13. проводить особистий прийом громадян з питань, що належить до повноважень Служби;
      14. забезпечує дотримання працівниками Служби правил внутрішнього трудового розпорядку та виконавської дисципліни;
      15. забезпечує в межах своїх повноважень зберігання інформації з обмеженим доступом;
      16. здійснює інші повноваження відповідно до Положення про Службу, а також покладених на нього завдань окремими рішеннями Юнаківської сільської ради, її виконавчого комітету, розпорядженнями голови селищної ради.
  4. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
    1. Cпівробітники Служби у справах дітей Юнаківської сільської ради є посадовими особами місцевого самоврядування і несуть відповідальність за недоліки в роботі та невиконання посадових обов’язків у порядку, встановленого законодавством. Ступінь відповідальності працівників Служби встановлюються посадовими інструкціями.
    2. Начальник Служби несе персональну відповідальність за:
      1. виконання покладених на Службу завдань і здійснення ним своїх функціональних обов’язків відповідно до цього Положення;
      2. виконання працівниками Служби своїх посадових обов’язків, завдань, доручень та вимог з діловодства;
      3. відповідність прийнятих ним рішень вимогам чинного законодавства України;
      4. виконання рішень Юнаківської сільської ради та її виконавчого комітету, розпоряджень і доручень селищного голови відповідно до компетенції Служби;
      5. своєчасну та достовірну подачу інформацій та звітів, що входять до компетенції Служби, стан діловодства, ведення особових справ дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, обліку дітей.
  5. УМОВИ ОПЛАТИ ПРАЦІ СПІВРОБІТНИКІВ
    1. Оплата праці співробітників Служби здійснюється відповідно до чинного законодавства.
    2. Матеріально-технічне забезпечення Служби здійснює Юнаківська сільська рада.

 

Секретар сільської ради                                                        Ренат НІЗАМІЄВ


« повернутися до всіх документів

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь